Zdravstvena nega ranljivih skupin
|
Modul: |
Zdravstvena nega |
ECTS: |
3 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
izr. prof. dr. Sanela Pivač |
Letnik: |
3. letnik
|
Zdravstvena nega ranljivih skupin
|
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminar: |
15 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Nosilec predmeta: |
izr. prof. dr. Sanela Pivač |
Izvajalci predmeta: |
- izr. prof. dr. Sanela Pivač
|
Stopnja: |
Visokostrokovni študijski program 1. stopnje |
Semester: |
Zimski |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent bo:
- razumel socialne in kulturne okvire vedenja posameznih ranljivih skupin;
- bo poznal značilnosti posameznih ranljivih skupin;
- izkazoval zadovoljivo znanje in sposobnosti za zagotovitev strokovne in varne obravnave in zdravstvene nege ranljivih skupin;
- znal prepoznati vlogo zdravstvene nege pri skrbi za ranljive skupine;
- znal prepoznati potrebe ranljivih skupin;
- bo imel sposobnost za kritično razmišljanje in sistemski pristop pri reševanju problemov ranljivih skupin.
Znanje in razumevanje:
- študent bo prepoznal ranljive skupine, indikatorje izključenosti;
- študent bo prepoznal dejavnike tveganj, ki vplivajo na zdravje in bolezen;
- študent bo razumel koncepte ranljivih skupin;
- študent bo znal kritično presojati, uporabljati znanje pri prepoznavanju težav ranljivih skupin ter pristopil k reševanju njihovih problemov;
- študent bo znal krepiti položaj posameznika, prepoznal priložnosti za iskanje najboljših alternativ in odločanja;
- študent bo razumel problematiko ranljivih skupin v zdravstveni negi.
- študent bo spoštoval etična načela in zagotavljal pravico do zasebnosti in varnosti ranljivih skupin.
- znanja, ki jih bo študent pridobil mu bodo omogočila sprejemanje odgovornosti za lastno poklicno delo, spoštovanje človekovih pravic in različnosti v luči fizičnih, psiholoških, duhovnih in socialnih potreb posameznika.
|
Obvezna literatura: |
- Hvalič Touzery, S., Pivač, S. & Smodiš, M., 2015. Analiza stanja na področju duševnega zdravja – ranljive skupine: raziskovalno poročilo. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo Jesenice.
- Mlinišek, A., 2012. Etičnost razmišljanja in diskriminacija v zdravstveni negi. Revija za univerzalno odličnost, 1(1), pp. 20-29.
- Resolucija, 2014. Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 2014 – 2018. Available at: https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2015-01-3307/ [Accessed 5 December 2015].
- Rožman, M., 2011. Diskriminacija ranljivih skupin v zdravstveni negi. In: B. Skela Savič, A. Prebil, K. Romih, S. Pivač & K. Skinder Savić, eds. Napredna znanja za kakovostno delo s študenti zdravstvene nege - poklicna etika in profesionalni razvoj: zbornik prispevkov / 4. šola za klinične mentorje, Jesenice, 13. 9. 2011-15. 9. 2011. Jesenice: Visoka šola za zdravstveno nego, pp. 151 – 156.
|
Priporočljiva literatura: |
- Clement, C., Thirlaway, K., Smith, A. & Williams, J., 2014. Vulnerable young people and alcohol use: a qualitative exploration. Journal of Substance Use, 19(1/2), pp. 112-117.
- Literatura bo podana na predavanjih.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
Pogoj za pristop k izpitu:
- 100% prisotnost na seminarju
- 50% prisotnost na predavanjih
|
Metode ocenjevanja: |
- pisni izpit (80 % ocene)
- seminar (20 % ocene)
|