Didaktični pristopi v mentorstvu
|
ECTS: |
10 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminarja: |
60 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Kontaktne ure drugih oblik dela: |
|
Nosilec predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred.
mag. Erika Povšnar, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
Mateja Bahun, viš. pred.
mag. Erika Povšnar, viš. pred. |
Stopnja: |
Študijski program za izpopolnjevanje |
Letnik: |
1. |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
- seznanjenost z osnovami didaktike;
- poznavanje teoretičnih pristopov svetovanja, usmerjanja, spodbujanja in pomoči ljudem / študentom;
- znanje za izbiro pristopa v simuliranih situacijah in izpeljavo mentorskega procesa;
- poznavanje načinov soočanja z različnimi življenjskimi konteksti in simuliranimi kliničnimi situacijami kot pripravo za delo s študenti;
- zavedanje in reflektiranje lastnega prispeveka v delu s študenti ter sposobnost prevzemanja odgovornost za lasten in študentov razvoj;
- zavedanje in razumevanje pomembnosti izbire ustreznega pristopa, oblik in metod dela glede na potrebe in značilnosti mentoriranca/ev;
- spretnosti in komunikacijske veščine za praktično izvedbo mentorstva;
- prepoznavanje potreb različnih ciljnih skupin;
- razumevanje vloge, namena in pričakovanj mentoriranja ter kompetenc za učinkovito izvajanje mentoriranja;
- seznanjenost in razumevanje temeljnih didaktičnih pojmov in znanj za ustrezno aplikacijo v pripravo in izvedbo kliničnega usposabljanja;
- razumevanje in zavedanje pomembnosti premišljene in reflektirane uporabe didaktičnih znanj;
- poznavanje osnovnih značilnosti dela s posameznikom in skupino ter psihosocialne posebnosti učenja (izkušnje, samostojnost …);
- posedovanje spretnosti prepoznavanja in ugotavljanja potreb, načrtovanja, izpeljave in evalvacije kliničnega usposabljanja;
- poznavanje sodobnih oblik in metod dela / poučevanja in učenja v kliničnem usposabljanju;
- seznanjan z izobraževalno tehnologijo, pripomočki in njihovo uporabo.
|
Obvezna literatura: |
|
Priporočljiva literatura: |
- Arnesson, K. & Albinsson, G., 2017. Mentorship – a pedagogical method for integration of theory and practice in higher education. Nordic Journal Of Studies In Educational Policy, 3(3), pp. 202–217. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/20020317.2017.1379346?needAccess=true.
- Zrim Martinjak, N., 2016. Developing pedagogical competency during teacher education through the experiential learning of didactic and methodological approaches. In: Ristić, M. & Vujović, A., eds. Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece [Elektronski vir]. Beograd : Učiteljski fakultet, pp. 165-176. Available at: http://pefprints.pef.uni-lj.si/4362/1/Zrim_Developing.pdf.
- Povšnar, E. & Terbovc, A. 2016. Mnenja kliničnih mentorjev Osnovnega zdravstva gorenjske o učenju in poučevanju praktičnih intervencij študentov zdravstvene nege na kliničnem usposabljanju. In: Pivač, S., Skela Savič, B. & Hvalič Touzery, S., eds. Razvoj mentorske vloge in promocija zdravja na delovnem mestu: zbornik predavanj / 10. šola za klinične mentorje, Jesenice, 13. 10. 2016. Jesenice : Fakulteta za zdravstvo, pp. 58-65.
- Govekar Okoliš, M. & Kranjčec, R., 2016. Mentorstvo v praktičnem usposabljanju v delovnih organizacijah. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, pp. 99-117.
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Ni predvidenih posebnih pogojev.
|
Metode ocenjevanja: |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt):
- seminarska naloga ali igra vlog v simulirani klinični situaciji (30 % ocene);
- pisni izpit (70 % ocene).
|