Supervizija v mentorskem procesu
|
ECTS: |
10 |
Kontaktne ure predavanja: |
30 |
Kontaktne ure seminarja: |
60 |
Kontaktne ure kabinetnih vaj: |
|
Kontaktne ure kliničnega usposabljanja: |
|
Kontaktne ure drugih oblik dela: |
|
Nosilec predmeta: |
dr. Vesna Čuk, viš. pred. |
Izvajalci predmeta: |
- dr. Vesna Čuk, viš. pred.
|
Stopnja: |
Študijski program za izpopolnjevanje |
Letnik: |
1. |
Semester: |
Letni |
Jezik: |
Slovenski
|
Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Študent:
- se seznani in spozna dejavnike supervizije;
- zna uporabiti teoretična izhodišča supervizije;
- spozna pomen in povezanost mentorstva in supervizije v kliničnem okolju;
- spozna supervizijski proces in oblike vključevanja mentorstva v klinično usposabljanje;
- spozna različne vloge delovanja v procesu supervizije in mentorstva;
- se teoretično in praktično usposablja za profesionalno mentorsko delo v kliničnem okolju;
- spozna načine problemskega pristopa reševanja s pomočjo razvojno edukacijskega procesa;
- spozna različne vloge z izkustvenim učenjem;
- spozna pomen izkustvenega učenja za profesionalni in osebnostni razvoj v zdravstvu;
- se nauči uporabiti kritično mišljenje in refleksijo izkušenj pri delu z ljudmi (pacienti) in pomembnimi drugimi.
Predmetno – specifične kompetence
- razvoj mentorskih kompetenc;
- sposobnost za vključevanje vsebin v profesionalnem razvoju in poklicnem delovanju v kliničnih delovnih okoljih;
- sposobnost za delovanja pri reševanju problemov ter obvladovanje nepredvidljivih, stresnih ali konfliktnih situacij;
- spretnosti za uporabo kritičnega mišljenja in refleksijo izkušenj pri delu z ljudmi in pomembnimi drugimi;
- razvoj komunikacijskih veščin mentorske vloge;
- razvoj sposobnosti za sprejemanje različnih vlog v mentorstvu;
- sposobnost za reševanje konkretnih delovnih problemov mentorstva z uporabo supervizijske metode;
- razvoj veščin in spretnosti za prenos in uporabo znanja na strokovnem področju.
|
Obvezna literatura: |
- Praper, P., 2013. Skupinska psihoterapija od teorije do znanosti. Slovenj Gradec: Visoka šola za zdravstvene vede.
- Goppe, N., 2011. Practice Teaching in Healthcare. Los Angeles: Sage.
- Kobolt, A., 2010. Supervizija in koučing. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. Available at: http://www2.arnes.si/~icerar/Kobolt_supervizija_koucing.pdf
- Ule, M., 2009. Psihologija komuniciranja in medosebnih odnosov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
- Lynch, L., Hancox, K., Hapell, B. & Parker, J., 2008. Clinical Supervision for Nurses. London; Wiley Blackwell.
- Gulbert, J.J., 2007. Didaktični priročnik za učitelje na zdravstvenih šolah. Geneva: World Health Organization.
- Young, L.E. & Paterson, B.L., 2007. Teaching mursing. Developing a student centrered learning environment. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
- Poikela, E. & Nummenmaa, A.R., 2006. Understanding problem based learning. Tempere: Unversity Press.
- Kobolt, A., 2004. Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Herman, L. & Mandell, A., 2004. From Teaching to Mentoring. London: Routledge.
- Acheson, K.A. & Gall, M.D., 2003. Clinical supervision and teacher development. London: Wiley & sons.
- Bond, M. & Holland, S., 2001. Skills of clinical supervision for nurses. New York: Buckingham Open University Press.
- Jaques, D. & Salmon, G., 2008. Learning in Groups: a handbook for face-to –face and online environments. London: Routledge.
- Žorga, S. ed., 2002. Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Kobolt, A. & Žorga, S., 2000. Supervizija. Proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
- Drsnice predavanj (interno učno e-gradivo).
- Drugo učno gradivo po izbiri predavatelja (strokovni članki in zborniki na izbrano tematiko).
|
Priporočljiva literatura: |
|
Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti: |
- Osnovno znanje, ki ga študent pridobi že v predhodnem visokošolskem izobraževanju različnih zdravstvenih smeri.
- Izpolnjevanje splošnih pogojev.
- Sposobnosti komuniciranja in skupinskega dela.
- Obvlada osnovno znanje psihologije in komunikacije, etike, promocije zdravja, didaktike in metodike zdravstvene vzgoje.
- Obvlada informacijsko tehnologijo, raziskovalno metodologijo in tuj jezik.
- Predavanja se organizirajo pred izvedb seminarjev.
- Izvajanje mentorske vloge v kliničnem okolju.
|
Metode ocenjevanja: |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)
- udeležba na predavanjih (potrebna je 80% prisotnost);
- aktivna udeležba na seminarjih (potrebna je 100% prisotnost);
- oddana pisna projektna naloga in predstavitev (Reševanje realnih problemov v kliničnem okolju);
- pozitivna ocena seminarskih vaj in predstavitve;
- pisni in/ali ustni izpit;
- opravljene obveznosti iz seminarjev in projektne naloge so predpogoj za pristop k izpitu.
Sestava končne ocene:
- pisni izpit; 50 %
- individualna projektna naloga; 35 %
- predstavitev projektne naloge; 15 %
|