Naslov predmeta:

Raziskovalne metode v zdravstvenem managementu

Nosilec predmeta:

prof. dr. Brigita Skela Savič, znan. svet.

Izvajalec predmeta:

  • prof. dr. Brigita Skela Savič, znana. svet.
  • izr. prof. dr. Bojana Lobe

Kontaktne ure predavanj:

30

Kontaktne ure seminar:

20

Kontaktne ure drugih oblik študija:

10

Individualno delo študenta:

65

ECTS:

5

Stopnja:

Bolonjski magistrski študij

Semester:

Zimski

Jezik:

Slovenski
 

Cilji in predmetno
specifične kompetence:

 

Študent:
  • razume in uporablja raziskovalne paradigme in različne raziskovalne metode, ki oblikujejo zdravstveni management;
  • razume pomen raziskovanja za strokovno področje delovanja;
  • razume in uporablja značilnosti in metode raziskovalnega dela in aplikacijo le tega na strokovno področju, kjer deluje;
  • razume in uporablja načrtovanje raziskave, kritično analizira in vrednoti načrt raziskave glede na izbrano področje in izbrane metode raziskovanja;
  • razume in uporablja postavitev hipotez in preverjanje le teh s statističnimi metodami in postavitev raziskovalnih vprašanj v kvalitativnem raziskovanju
  • razume in uporablja različne tehnike zbiranja podatkov, načine vzorčenja v obeh paradigmah;
  • razume in uporablja metode analize kvantitativnih in kvalitativnih podatkov;
  • razume in uporablja nivoje statistike, njihovo uporabo in interpretacijo: opisna, univariatne, bivariatne in multivariatne analize podatkov;
  • razume in uporablja kvalitativno obdelavo podatkov in interpretacijo;
  • loči med pojmi zanesljivost, veljavnost, posploševanje, kakovost raziskave v kvantitativni in kvalitativni raziskavi.

Obvezna literatura:

 

 

 

 

 

  • Brink, H., van der Walt, C. & van Rensburg, G.. 2018. Fundamentals of Research Methodology for Healthcare Professionals. Cape Town: Juta and Company. Available at: dokumen.pub_fundamentals-of-research-methodology-for-healthcare-professionals-fourth-edition-9781485124689-1485124689.pdf.
  • Vedprakash, M.,  ed., 2013. Research Methodology for Health Professionals Including Proposal, Thesis and Article Writing. London: Jaypee Brothers Medical Publishers. Available at: https://www.ascdegreecollege.ac.in/wp-content/uploads/2020/12/Research-Methodology-for-Health-Professionals.pdf.
  • Polit, D.F. & Tatano Beck, C., 2018. Essential of Nursing research: study guide to accompany principles and methods. 9th ed. Wolters Kluwer.
  • Bowling, A., 2014. Research methods in health; Investigating health and health services. 4th ed. New York: Open University Press. 2014.
  • Zaletel-Kragelj, L. & Božikov, J., 2010. Methods and tools in public health: a handbook for teachers, researchers, health professionals and decision makers, eds., Lage: Hans Jacobs publishing company. (izbrana poglavja)
  • Mesec, B., 1998. Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo. 

Priporočljiva literatura:


 

Pogoji za vključitev v delo
oziroma za opravljanje
študijskih obveznosti:

  • Bazično znanje s področja raziskovalnih metod na prvostopenjskem študiju.


 

Metode ocenjevanja:

  • Pisni izpit - 100 %.

 

Metode poučevanja in učenja:

 Predavanja, seminarji, skupinsko delo. Udeležba na seminarjih je obvezna.