Cilji in predmetno
specifične kompetence: |
Učna enota prispeva predvsem k razvoju naslednjih splošnih in specifičnih kompetenc:
- vključevanje profesionalne etike, pravne zakonodaje, prepoznavanje in uporaba moralnih in etičnih načel pri strokovnem praktičnem delu,
- usposobljenost za avtonomno, holistično, tolerantno, skrbno in občutljivo obravnavo posameznika ali skupine, brez izrekanja sodb ob zagotavljanju/varovanju pravic, zaupanja in želja različnih posameznikov in skupin,
- obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje,
- uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na strokovnih področjih,
- usposobljenost za prevzemanje odgovornosti v profesionalnem delu,
- usposobljenost za sprejemanje odgovornosti za profesionalni razvoj in učenje, izboljševanje lastnega dela skozi evalvacijo z namenom, da se zagotovi kvaliteta storitev,
- usposobljenost za izobraževanje, vzgojo in mentorsko delo,
- vključevanje profesionalne etike, pravne zakonodaje, prepoznavanje in uporaba moralnih in etičnih načel pri strokovnem praktičnem delu,
- sposobnost izobraževati, vzgajati za ohranjanje zdravja, dobrega počutja zdrave in bolne populacije, družbene skupnosti, skupin in posameznikov,
- poznavanje in uresničevanje različnih pravil, odgovornosti in funkcij v zdravstveni negi ter sposobnost prilagajati pravila glede na pacientove potrebe,
- sposobnost vsestranskega in sistematičnega prilagajanja obravnave pacienta glede na relevantne, fizikalne, socialne, kulturne, psihološke, spiritualne in družbene dejavnike,
- sposobnost prepoznati in interpretirati znake normalnega in spreminjajočega se zdravja (postavljanje negovalnih diagnoz),
- načrtovanje, izvajanje in evalvacija individualnih programov zdravstvene nege v sodelovanju s pacienti, oskrbovanci, svojci in drugimi,
- sposobnost vključevanja standardov kakovosti s kritičnim ocenjevanjem, interpretacijo, sintezo informacij in pomoči pacientom pri izbiri,
- sposobnost spoštovati pacientovo dostojanstvo, zasebnost in zaupnost podatkov,
- izvajanje zaščitnih ukrepov za preprečevanje okužb,
- usposobljenost za izvajanje nujne medicinske pomoči,
- sposobnost za varno dokumentiranje medicinskih in drugih terapij,
- usvojiti znanje s področja zdravstvene nege z ginekologije in porodništva ter zmožnost apliciranja teoretičnega znanja v strokovno delo,
- usvojiti temeljno znanje iz področja ginekologije in porodništva ter njegova aplikacija,
- sposobnost primerno predstavljati pacientovo prihodnost, da bi preprečili njegovo neprimerno ravnanje,
- usposobljenost za prepoznavanje psihičnih stanj, kot so strah, stres in depresija, dajanje emocionalne podpore ter svetovanje.
Znanje in razumevanje:
- usposobi se za izvajanje preventivnih programov za ohranjanje reproduktivnega zdravja ter vzgojo za zdravo in varno spolnost,
- spozna in sprejme načela, ki usmerjajo delo medicinske sestre pri zdravstveni negi žensk z ginekološkimi obolenji,
- spozna potek nosečnosti in poroda,
- pridobi znanje o ginekološki in porodniški zdravstveni negi,
- izbira tipične negovalne diagnoze,
- vnese proces zdravstvene nege v kreativno razreševanje negovalnih problemov,
- usvoji znanje s področja zdravstvene nege žensk z ginekološkimi obolenji, nosečnic, porodnic in otročnic.
|
Priporočljiva literatura: |
- Pajntar, M., Antolič Novak, Ž. & Lučovnik, M., 2015. Nosečnost in vodenje poroda. Ljubljana: Mladinski Razgledi.
- Kobal, B., ed., 2012. Izbrana poglavja iz ginekološke in perinatološke propedevtije. Ljubljana: Medicinski razgledi.
- Hrovat Bukovšek, A., 2015. Zdravstvena nega žensk: reproduktivno zdravje, nosečnost, porod in poporodno obdobje. Celje: Visoka zdravstvena šola v Celju.
- vsa priporočena literatura na predavanjih,
- zapiski predavanj,
- posamezni članki iz različnih domačih in tujih revij.
|